Összefoglaló a Promontorium Polgári Casino Mit der Schachtel die Donau hinunter A Budafok 300-as eseménysorozathoz kapcsolódva a Promontorium Polgári Casino ezúttal egy szimbolikus eseményt szervezett, összekötve az első német telepesek ulmer Schachtellel történő érkezését, a Budafokon néhány éve átvezető zarándokúttal. A tervezet lényege az, hogy a budafoki, volt Hunyadi laktanya egy részében egy igen komoly "vásárhely" kialakítására kerül sor, ahová vagonokkal hozzák fel a mezőgazdasági terményeket egyenesen az őstermelőktől. Tisztelt Farkas Balázs Úr! Miniszterelnök úrnak küldött levelét, amelyben a Budafokra tervezett vásárhelyről szóló koncepciót ismertette köszönettel vettük. Ez a jó és örvendetes kezdeményezés, valóban elősegítheti a vidéki életlehetőségek javítását, a hazai élelmiszertermékek piaci értékesítését és ellensúlyozhatja a jövő évre prognosztizált élelmiszer áremelkedést. Köszönjük, hogy jobbító szándékú javaslataival mellettünk áll és segíti a munkánkat! Ezúton kívánok Önnek Miniszterelnök úr nevében töretlen, hitet és bizalmat közös céljaink megvalósulásában! Budapest, 2012. december 10. Arday Géza osztályvezető úr megbízásából, Üdvözlettel: Tunkel Tamás BUDAFOKI VÁSÁRHELY I. Budapest XXII. kerületében, Budafokon, a hajdani Hunyadi laktanya délnyugati, hátsó részén van egy összefüggő terület több nagy épülettel. A közúttól oda vezető út az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanon vezet keresztül. A honvédségi terület funkción kívüli, leromlott ingatlan. Zömében nagyobb, közművesített épületek vannak rajta, amelyek állaga fokozatosan romlik. Katonák őrzik, akik szerint a hasznosítás nincs tervbe véve. II. A projekt két vonatkozásban is példaadó lehet. Egyrészt a vasútvonalakon levő városokban is kialakítható a Vásárhelyhez hasonló adottságú, esetleg a rozsdaövezetbe eső területeken nagyobb árusító hely, másrészt elképzelhető, hogy Budapesten is több ilyen terület van. III. A tervezet alapfeltétele az, hogy A projekt központi gondolata az, hogy
Tehát a szervezést, szállítást és az árusítást teljes egészében a helyiek, a falusiak intézik egy kidolgozott program, mindenhol alkalmazható, adaptálható módszer alapján. Az őstermelők rekeszekkel ellátott, csukott vagonokban a Vásárhelyre küldik a termékeiket az egész Dunántúlról, a különböző vasúti fővonalakról, naponta, vagy hetente rotálva. IV. A vasúti közlekedés, szállítás elvileg a következő módszer szerint képzelhető el. Elvileg tökéletesen megfelelne a célnak a hihetetlenül sok, forgalomból kivont, nagyobb pályaudvarokon rohadó, szétbontásra váró személyszállító vagon. Tehát a vasútvonalak közelében lakó őstermelők lehetőséget kapnak arra, hogy árujukat értékesítsék, és ennek nincs mennyiségi, csak minőségi korlátja. Így kisebb mennyiséget is el tudnak adni - a megfelelő minőség követelménye szerint. V. Az egész rendszer átlátható azért, mert minden eleme felkerül az internetre. A terület be van kamerázva. Az árusítás folyamatosan nyomon követhető, és "élőben" lekövethető az interneten. Az árusítás elsősorban a két "vásárcsarnoknak" nevezett épületekben valósítható meg, amelyek a sínekhez viszonylag közel vannak. Az összes mezőgazdasági terméket minden nap a következő szerelvény beérkezése előtt vagy eladják, vagy felhasználják ételkészítéshez, végső soron pedig a kerület keresztény jótékonysági szervezetei elszállítják. VI. Tervbe lehet venni, hogy a mezőgazdasági árusításon kívül - valamikor, a későbbiek folyamán, amikor a rendszer már "felfutott" -, három további értékesítés lehetséges: - estefelé házhoz szállítják a szétosztott, csomagolt, és igény szerint konyhakész árut a kerületben,
- vagy ételt készítenek, és ugyancsak házhoz szállítják,
- az autósok az előrendelt árut átvehetik egy alkalmas helyen.
Ebben az esetben a munkahely-teremtés kap hangsúlyt. 2011. szeptember 28. - október 24. - 2012. április 10. - október 11. A Budafoki Vásárhely koordinátái: 2011. november 23. Az alábbi elektronikus levél beérkezésének időpontja: Tue, 22 Nov 2011 12:14:08. Tisztelt Uram, Amennyiben az érintett ingatlanok jövőbeli hasznosítására vonatkozó konkrét szándéka van, 1399 Budapest P.O.Box 708 Üdvözlettel Oláh Ervinné Ügyfélszolgálat vezetője Amint olvasható, elhárult az egyik legnagyobb elvi akadály a Budafoki Vásárhely megvalósítása előtt. Ugyanakkor keletkezett egy másik. A Budafoki Vásárhely felé vezető sínpár a Budafok-Háros vasútállomásnál. A Vidékfejlesztési, a Honvédelmi Minisztérium, és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. is válaszolt a megkeresésekre. A MÁV-tól a negyedik alkalommal is ez az automatikus mail érkezett: Tisztelt Érdeklődő! A MÁV Zrt. sajtórészlegének küldött elektronikus levele megérkezett. A lehető legrövidebb idő alatt megkezdjük az email feldolgozását és amennyiben szükséges, az illetékeseknek történő továbbítását. Szíves türelmét kérjük, amíg munkatársaink válaszolnak megkeresésére. Köszönjük megértését! Üdvözlettel: Azért lenne rendkívül fontos a MÁV állásfoglalása, mert ez erősen befolyásolja, mondhatni meghatározza az egész koncepció pénzügyi realitását. Ehhez csak azt lehet hozzátenni, hogy ceterum censeo, meg kell törni a pénz túlhatalmát. AZ ILLETÉKESEK SZÁMÁRA ELKÜLDÖTT BUDAFOKI VÁSÁRHELY CÍMŰ TERVEZET KIEGÉSZÍTÉSE A Földművelésügyi Minisztérium támogató levelén kívül, nem jött válasz a másik tárcától, és az illetékes részvénytársaságtól sem. A helyszín összes képe itt látható. RÉSZLETKÉRDÉSEK A BUDAFOKI VÁSÁRHELLYEL KAPCSOLATBAN Környezetvédelmi szempontból hangsúlyozni kell azt, hogy a szállítás zöme a legkevésbé szennyező - amúgy meglehetősen kihasználatlan - vasúton történik.
Minden eszközzel ki kell zárni a közvetítő kereskedelmet, a nepperek tevékenységét. Erre legjobb módszer az egész rendszer átláthatósága, amit az internet biztosít. Ma általában az eladott értékek 40%-a a termelési ár, és 60%-a nagyrészt a kereskedelemé. Ez utóbbi arányt erősen lecsökkentjük azzal, hogy a Vásárhelyen pusztán a fenntartási-működtetési költségeket kell kifizetni, ezáltal a mezőgazdasági áruk, élelmiszeripari cikkek jelentősen olcsóbban vásárolhatók meg. 2011. szeptember 29. - október 24.
|
||
© Farkas Both Balázs, www.homosapiens.hu |